انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب صنعتی

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب صنعتی, فروش توری,فروش پنجره دوجداره, فروش توری درب پنجره خانه و اداره

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب صنعتی

بهرام پروهان

فیلتر ممبرین: قلب یک سیستم تصفیه آب فیلتر ممبرین آن است. اصلی ترین قسمت دستگاه که عمل تصفیه آب رخ می دهد فیلتر ممبرین است. این فیلترها دارای انواع گوناگون هستند. که برحسب میزان میزان مقاومت در برابر میکرب ها، PH ، اسیدی یا باز و TDS  دسته بندی می شوند.  

فیلتر ممبرین | انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب صنعتی | آریاعمران

در سیستم اسمز معکوس غشاء مهمترین و حساس ترین قسمت دستگاه می باشد. زیرا فشار عملیاتی مورد نیاز ارتباط مستقیم با ضخامت غشاء و قطر سوراخ های آن دارد. همچنین غشاء به علت تماس مداوم با مواد شیمیایی افزوده شده به آب، بایستی مقاوم بوده و با مواد بازدارنده و ضد رسوب گذار و زیست کش ها (Biocides) واکنش ندهد.

آب شیرین کن

ممبران SPIRAL WOUND

ممبران اسمز معکوس لایه ای نازک است که اجازه عبور یون های خاصی را از غشا خود نمی دهد. طبق توانایی ممبرین در حذف یون ها از محلول ها، کاربرد اصلی آن در حذف نمک از محلول های آبی می باشد. قبل از سال ۱۹۹۰ از سلولوز استات در ساخت ممبران استفاده می شده است اما بعدها با ترکیبات پلی آمیدی تعویض شد، زیرا پلی آمید دارای قابلیت حذف نمک بالاتر با مصرف انرژی کمتر می باشد. به دلیل قابلیت حذف یون های غیر محلول از محلول بدون تغییر فاز از این غشا جهت حذف نمک و TDS آب استفاده می شود.فیلتر ممبرین , فیلتراسیون , فیلتر ممبرانعوامل مؤثر در مقایسه غشاء ها عبارتند از:

  1. قطر سوراخ ها
  2. ضخامت
  3. مقاومت در مقابل مواد شیمیایی
  4. قیمت
  5. افت فشار
  6. شرکت سازنده

شرکت آریا عمران به عنوان نماینده انحصاری ممبران های csm  کره در ایران  می باشد و تمامی ممبرین ها دارای گارانتی می باشند. علاوه بر ممبران های CSM کره، آریا عمران واردکننده ممبران های Filmtec  آمریکا، Hydranautics، Toray و  koch می باشد. اهمیت سلامت این فیلترها در نگهداری سیستم تصفیه آب به حدی است که باید عملیات و پیش تصفیه به درستی انجام شود. قیمت بالای این فیلترها می تواند هزینه نگهداری آن ها و تعویض شان را برای مصرف کننده توجیه نکند. پس بهتر آنکه در نگهداری آن ها بیشترین تلاش و جدیت صورت پذیرد. شرکت آریا عمران عرضه کننده فیلتر ممبرین در سراسر ایران می باشد. برای اطلاعات از خرید فیلتر ممبرین های این شرکت با مدیر فروش ما با شماره های ۰۲۱_ ۲۶۷۶۰۱۶۹ و ۰۲۱_۲۶۷۶۰۱۷۷ و دفتر کرج ما با شماره های ۰۲۶_۳۴۴۲۲۴۳۴ و ۰۲۶_ ۳۴۴۷۴۳۷۳ تماس حاصل فرمایید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: